شهرداری برای ساخت مسجد در قم سنگ‌اندازی می‌کند
کد خبر: 3848704
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
رئیس ستاد اقامه نماز قم:

شهرداری برای ساخت مسجد در قم سنگ‌اندازی می‌کند

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز قم با انتقاد از بعضی دستگاهای قم مانند شهرداری در عدم همکاری برای ساخت مسجد بیان کرد: باید شهرداری در روند ساخت مساجد در قم کمک کند نه این که مشکلاتی ایجاد و پروسه را طولانی کند؛ این سنگ‌اندازی‌ها، خسته‌کننده شده است.

شهرداری برای ساخت مسجد در قم سنگ‌اندازی می‌کند

به گزارش ایکنا از قم، محمد خامه‌یار، رئیس ستاد اقامه نماز قم، امروز، 17 مهر در نشست خبری که با موضوع تشریح برنامه و فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در راهپیمایی اربعین در قم برگزار شد، گفت: قرار است مدیران 9 استان برای  برگزاری اقامه نماز در مسیرهای منتهی به کربلا وارد میدان شوند و به این ستاد در برگزاری نماز کمک کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه بزرگترین نماز جماعت شیعی در مسیر نجف تا کربلا برگزار می‌شود اظهار کرد: قرار است در 85 کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا باحضور روحانیون اقامه نماز جماعت در موکب‌ها برگزار شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها اعزام مبلغ برای بیان مسائل شرعی، پاسخگویی به شبهات و برگزاری اقامه نماز در موکب‌ها در عراق و برگزاری اقامه نماز در مسیرهای ورودی به شهرها است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: همه تلاش این بود نمازخانه‌های بین راهی از مسیر قم تا مهران و سایر شهرها از جهات مختلف حمایت و نظارت شوند.

وی با انتقاد از بعضی دستگاهای قم مانند شهرداری در عدم همکاری برای ساخت مسجد بیان کرد: باید شهرداری در روند ساخت مساجد در قم کمک کند، نه این که برای ساخت مساجد مشکلاتی ایجاد و پروسه را طولانی کند؛ این سنگ‌اندازی‌ها، خسته‌کننده شده است.

خامه‌یار گفت: تمام فعالیت‌های ستاد اقامه نماز برای ساخت مساجد در قم قانونی است، اما با این حال شهرداری برای ساخت مسجد مشکلاتی ایجاد می‌کند. مسجد مرکز فرهنگی است، هر جای خانه‌ای ساخته می‌شود، مسجد هم باید ساخته شود اما نمی‌دانیم؛ چرا مخالفت می‌شود.

وی بیان کرد: گله‌ای برای این نیست که شهرداری همکاری نمی‌کند، اما این همکاری کم است؛ مسئولان قم باید با فعالیت‌هایشان در برگزاری نماز کاری کنند که قم الگو برای سایر شهرها باشد.

خامه‌یار گفت: خیرین برای ساخت مساجد کمک زیادی می‌کنند، ولی پروسه برای گرفتن مجوز برای ساخت مسجد زمانبر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی یاوران نماز در قم افزود: این همایش 16 آبان در قم در مجتمع یاوران مهدی(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تقویت نماز در مدارس می‌تواند بسیاری از مشکلات تربیتی را رفع کند، بیان کرد: این ستاد نمی‌پذیرد که اگر مدرسه‌ای کلاس درس کم داشته باشد، نمازخانه را تبدیل به کلاس کنند، اگر این روند ادامه داشته باشد، این ستاد از آموزش و پرورش گله خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha